Kalendarium

Poprzedni miesiąc Grudzień 2017 Następny miesiąc
P W Ś C Pt S N
week 48 1 2 3
week 49 4 5 6 7 8 9 10
week 50 11 12 13 14 15 16 17
week 51 18 19 20 21 22 23 24
week 52 25 26 27 28 29 30 31

  wym3


facebook_page_plugin

Koła zainteresowań

Nauczyciele szkoły Sióstr Prezentek, Uczniowie i ich Rodzice świadomie wstępują do społeczności szkolnej i decydują się na jej współtworzenie.

Rola nauczycieli w budowaniu środowiska wychowaczego
  • nauczyciele szkoły chrzescijańskiej wizję człowieka czynią swoją dewizą życiową i podejmują się wychowania w tym duchu - jako ludzie głęboko wierzący powinni być wzorem dla swoich uczniów i swoją postawą ukazywać świat wartości ewangelicznych, w który pragną wprowadzić wychowanków,

  • nauczyciele wychowują nie tylko słowem, ale przede wszystkim swoją osobowością oraz sposobem reagowania i interpretowania sytuacji i postaw ludzkich w duchu nauczania Kościoła,

  • każdy nauczyciel będąc świadomym złożoności zadań wychowawczych w modlitwie za siebie i wychowanków wyprasza światło Ducha Świętego dla dzieła wychowania mając świadomość, że jedynym wychowawcą jest Jezus Chrystus - myśl tę wyraziła już w XVII wieku Matka Założycielka Sługa Boża Zofia Czeska zwracając się do Sióstr - pierwszych wychowawczyń swojej szkoły - "Siostry mają być Chrystusowymi Pomocnicami w wychowaniu Panienek",

  • każdy nauczyciel, wychowawca i inni pracownicy szkoły są odpowiedzialni za dzieło wychowania i dlatego mają obowiązek ukazywać młodzieży drogi rozwoju wewnętrznego, świat wartości, uczyć wyboru dobra, stawiać wymagania i korygować postawy,

  • obowiązkiem każdego Nauczyciela jest stawianie wymagań uczniom, by uczyć ich systematyczności i odpowiedzialności za swoje wychowanie - będą to czynić w atmosferze życzliwości
    i zaufania,

  • wszyscy nauczyciele winni być również dobrymi profesjonalistami w zakresie nauczanego przedmiotu oraz posiadać umiejętności pedagogiczne, by przekazywać uczniom rzetelną wiedzę w sposób jasny i zrozumiały.

Rodzice - współtwórcy środowiska wychowawczego

                   Zadanie wychowawcze szkoły jest nierozerwalnie złączone
z wychowawczą rolą rodziny. Funkcja wychowawcza szkoły zasadniczo wspiera wychowanie rodzinne. Rodzice wybierając szkołę katolicką akceptują profil wychowawczy szkoły, a jej zadania wychowawcze wspierają swoim autorytetem i wymaganiami. Jednomyślność w interpretacji wymagań szkoły jest konieczna dla stworzenia środowiska wychowawczego spójnego wewnętrznie.

Uczeń dokonuje wyboru szkoły ze swoimi rodzicami

                Do szkoły mogą być przyjęci uczniowie, którzy zapoznali się z programem wychowawczym i decydują się na przyjęcie jego założeń. Uczeń powinien podjąć osobisty wysiłek formowania swojej osobowości współpracując z nauczycielami i otwierając się na wychowawcze działania. Uczeń powinien zrozumieć i zaakceptować wszystkie elementy procesu wychowawczego, gdyż jego podmiotowość i dobro są podstawową troską Nauczycieli
i Rodziców.

                                                                                preview