Categories: Aktualności SP

by administrator 2

Share

Categories: Aktualności SP

. administrator 2

Udostępnij

W poniedziałki i środy, między lekcją 3 a 4, ćwiczymy ortografię i uczymy się przez zabawę :)

Innowacja skierowana jest do uczniów klas 4-5 SP uczących się w budynku przy ul. Lisa- Kuli 13. Jej głównym założeniem jest nauka przez zabawę oraz utrwalenie umiejętności poprawnego zapisu wyrazów z trudnością ortograficzną, wytworzenie u uczniów pamięci wzrokowej, która ma doprowadzić do automatyzacji poprawnego pisania.

Dzieci, szczególnie w młodszych klasach szkoły podstawowej, mają bardzo dużą potrzebę ruchu. Dla niektórych z nich usiedzenie w ławce przez 45 minut stanowi problem. Zmiana aktywności z siedzenia, patrzenia i słuchania na ruch, powoduje, że odpoczywa wzrok i słuch, które są szczególnie obciążone w trakcie zajęć.

Aktywna przerwa odbywa się w poniedziałki i środy między lekcją 3 a 4 i trwa 10 minut. Podczas niej pokazywane są uczniom wyrazy z trudnością ortograficzną oraz dwa ćwiczenia. Jeżeli uczeń uważa, że dany wyraz zapisujemy przez „ó” robi „jaskółkę”, zaś jeśli sądzi, że należy tam wpisać „u” – wykonuje brzuszki; przy „h” robi przysiad, zaś „ch” to skrętoskłony itp.; następnie prowadzący podaje prawidłową odpowiedź i wszyscy wykonują poprawne ćwiczenie (są one na stałe przypisane do litery, by uczeń skojarzył w domu, że np., na wyraz chmura robił brzuszek, czyli piszemy tam „u”, zaś przy chirurgu wykonywał skrętoskłony, czyli piszemy „ch”).

Mamy nadzieję, że pomysł się przyjmie, da uczniom możliwość zdrowego współzawodnictwa z rówieśnikami, będzie szansą poruszania się i zmierzenia z trudnościami ortograficznymi oraz przyczyni się do zmniejszenia liczby błędów popełnianych przez uczniów.